reklama

Denník No.4: Prvé postrehy

Dnes som sa konečne dostala k písaniu.Posledných pár dní bolo pre mňa dosť náročných, no nechcem, aby ste si mysleli, že sa vyhováram a preto sa vám to pokúsim vynahradiť. Včera som do prišla do Pittsburghu s Deborou a jej synčekom Harrisonom. Takže, aké to tu je? Aké sú moje prvé postrehy o živote v Amerike? Tak počúvajte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

1. Stravovanie

Toto je asi otázka, na ktorú by sa každý opýtal. Popravde, nevedela som, čo mám očakávať od americkej kuchyne. Je tu veľmi veľa kultúr a preto sa americké stravovanie ako také nedá posudzovať všeobecne. Práve preto vám poviem, ako to vidím ja.

Američania len veľmi málo varia od základu. Najprv som si myslela, že je to divné, nezdravé...a napokon som si všimla, že to spoločnosť a vláda ich vychovala k takýmto zvykom. Američania dosť pracujú a všetko majú ďaleko - niečo ako "behnem do obchodu" neexistuje, pretože sa všade musia prepravovať autom. To čo my na Slovensku zvládneme za polhodinu trvá im tri, štyri krát dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa mi na ich stravovaní páči je, že dosť často vyrážaj do reštaurácií. Ak si chcete dať niečo zdravé a chutné, stačí si len vybrať. Aspoň ich reštiky nezývajú prázdnotou.

Ale dovoľte, aby som niečo povedala. MILUJEM slovenské jedlo :D.

2. Spoločnosť

Keď som v stredu priletela, zažila som doslova "kultúrny" šok. Prídete do obchodu a baba za pokladňou s vami začne kecať, akoby vás poznala roky. To isté platí pre kaviarne, reštiky, taxíky, obchody - čokoľvek, na čo si viem spomenúť. Toto sa mi na nich páči. Nedusia v sebe problémy, nevrhajú na všetky strany nahnevané pohľady a vždy mám pocit, že svoju prácu milujú - aj keď len na oko. Snažia sa byť optimisti. Niekedy by sme to tiež mali vyskúšať, aj keď chápem, že u nás sú pracujúci ľudia rozhorčení z nízkych platov, vysokých daní a drahoty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže...toto sú prvé postrehy, ktoré ma stavajú do pozoru, aby som sa nad nimi zamyslela.

Dnes sa vraciam späť do New Jersey. V Pittsburghu sa mi veľmi páčilo. Dokonca som od Debie dostala tričko Steelers - najznámejšieho futbalového teamu v Amerike.

Debie je v podstate z časti Slovenka. Prišla na to sama a už takmer dva roky sa snaží dokončiť svoj rodný strom. Zistila, že jej manžel Tony - Tony Hvizdoš je Slovák. Jeho starí rodičia imigrovali do Ameriky a im sa teraz podarilo nájsť ich rodinu na Slovensku. Minulý rok prišli do Starej Ľubovne, kde stretli zvyšok svojej slovenskej rodiny a tento rok ich pozvali sem do Ameriky. Sú veľmi milí a zdá sa, že si svoj pobyt v Amerike naplno užili. Včera sa totiž konala veľká rodinná oslava, kde sa zišla rodina zo všetkých kútov Ameriky, aby sa stretla s "Slovaks". Bolo to skvelé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, buďte pripravený na ďalšie správy!

Silvia Divékyová

Silvia Divékyová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Maličkosti vytvárajú v našom nahrubo namaľovanom svete mozaiku plnú farebných kúskov. Niekto si poskladá okno jednofarebne, iný zas zapojí fantáziu a na ulicu pozerá farebne. Či už máte radšej jedno alebo druhé, ja chcem svojim písaním dať nahliadnuť cez obe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMoje postrehyDenník

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu