reklama

Denník No.7: Boston

Akosi sme sa prehupli do augusta a ja som pristála v Cambridge v štáte Massachusetts. Toto miesto je jedno z tých najzaujímavejších, aké som kedy videla a ako som sľúbila, tu vám prinášam prvé dojmy, postrehy a zážitky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Cambridge je jedno z najkrajších miest aké som kedy videla. Nielen že je v tesnej (veľmi tesnej) blízkosti Bostonu, je najmä univerzitným mestom čo sála z každej červenej tehly. Cambridge je domovom prestížnej americkej univerzity Harvard. Ach, priala by som si, aby ste mohli zažiť tú atmosféru, ktorá tu panuje. Pokúsim sa vám to trochu opísať.
Keď vojdete do univerzitného areálu na moment určite stratíte reč. Majestátne červené tehlové budovy a vysoké štíhle kamenné stĺpy mi pripomínajú fantastické miesta z Harryho Pottera alebo Zlatého kompasu. Zastavíte sa aby ste si spravili fotku ale musíte si dať pozor, aby ste sa nezrazili s letnými študentmi, ktorí sa premávajú po zelenom trávniku, niektorí sú usadení pod stromami a čítajú čí usilovne pracujú na svojich "mac-och". Ak sa rozhodnete prejsť na Harvard Square, príjemne vás prekvapí, že nie je totálne preplnená turistami. Toto som uvítala aj ja. Nemám rada, keď do mňa stále niekto vráža.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto je plné ambicióznych mladých študentov a tí sa môžu realizovať na hodinách angličtiny, spevu a kurzoch "šikovných rúk" vo verejnej knižnici ZADARMO! Sama som sa zapojila do kurzu anglickej konverzácie, ktoré sú tiež zdarma. Je to veľmi dobrý spôsob, ako spoznať nových ľudí a dokonca nájsť kamarátov. Profesorka Nancy bola veľmi milá a moji dočasní "spolužiaci" veľmi ústretoví.

Samotná knižnica je kapitola sama o sebe. Má študovňu, velikánsku počítačovú miestnosť. wi-fi zdarma, pričom sa môžete posadiť ku stolu, kde sú zástrčky, okrem kníh si môžete požičiať aj magazíny, cd-nosiče a filmy. Členstvo je zdarma tak isto ako program pre deti od batoliat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak si chcete nejaké knihy kúpiť, odporúčam COOP Harvard Bookstore, ktorí má tri poschodia a jednú podzemnú miestnosť, wi-fi zdarma, stoly a sedačky a dokonca aj kaviareň, ak by vám náhodou vyhladlo.

Dnes som navštívila Museum of Science v Bostone a musím vám povedať, že som nikdy nevidela múzeum, ktoré by sa tak veľmi líšilo od klasického chápania slova múzeum. Chcete vedieť, ako dobre počujú vtáčiky? Prejdite cez uličku, ktorá má v sebe nainštalované senzory a ak ste príliš hlučný, vtáčik vám uletí. Chcete vedieť, ako to vyzeralo dávno pradávno v Egypte? Stačí, keď si pozriete nákres pyramídy a pokúsite sa postaviť jej miniatúru, alebo skúsite utiahnuť "balvan" z ktorého sa bežne pyramídy stavali. V múzeu sa nachádza aj úžasné kino so 180 stupňovým výhľadom na obrazovku a planetárium.
V suveníroch môžete od tričiek, hračiek a hlavolamov kúpiť aj pero, ktoré prežilo cestu na mesiac.

Tak čo, chystáte sa niekto do Bostonu? :)

Silvia Divékyová

Silvia Divékyová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Maličkosti vytvárajú v našom nahrubo namaľovanom svete mozaiku plnú farebných kúskov. Niekto si poskladá okno jednofarebne, iný zas zapojí fantáziu a na ulicu pozerá farebne. Či už máte radšej jedno alebo druhé, ja chcem svojim písaním dať nahliadnuť cez obe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMoje postrehyDenník

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu