reklama

Denník momentálneho domaseda: Prekvapenia, ktoré potešia dušu

Myšlienkou dňa, ktorá ma takmer dojala k slzám boli slová v zbierke krátkych poviedok od Bruna Ferrera: "Pane, urob ma lampou. Ja síce zhorím, ale podarujem svetlo."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nebudem písať o tom , ako dlho som nepísala. Bola by to strata času, vášho i môjho.
Tento týždeň sa v mojom prípade niesol v podaní inšpirácie. A keby len jednej!

V stredu som zažila niečo, na čo sa len tak nezabúda – mala som možnosť vypočuť si jedného z najlepších slovenských historikov a spisovateľov. Bol ním Pavel Dvořák, ktorý zavítal do prievidzskej knižnice, aby potešil zopár nadšencov, ako som ja. Povedať však pravdu, ja som k tejto besede s pánom Dvořákom prišla ako slepé kura k zrnu. Doslova. Namiesto hodiny slovenčiny a biológie nám pani profesorka pripravila toto skvelé prekvapenie. Bez nej by som sa o tom určite nedozvedela, a teda by som zmeškala túto výnimočnú udalosť. Ďakujem, pani profesorka!
Pán Dvořák sa rozhovoril o téme, s ktorou aktuálne pracuje – Tatári na Slovensku. Okrem preliatej krvi a krutostí však za závojom týchto kočovných kmeňov uvidel niečo, čo by si iní nevšimli. Rozohnal dym, ktorý zakrýval historické skutočnosti a vniesol do našich poznatkov trochu svetla. Nebudem túto tému rozpisovať – nemám na to ani kvalifikáciu, a ani by som to nedokázala povedať/napísať rovnako zaujímavo ako pán Dvořák. Napriek tomu vám však môžem povedať, že ak sa vám niekedy podarí tohto úžasného spisovateľa stretnúť, pýtajte sa. Vždy sa treba pýtať. Aj keď môžete tresnúť blbosť (osobná poznámka: nepýtať sa ho, či píše perom).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšou super udalosťou týždňa bola dnešná – vlastne už včerajšia ...čítačka „živých kníh“. Aby som to nepoplietla, pátrala po internete, takže...:
Živé knižnice sú stretnutia mladých ľudí s jednotlivcami, ktorí často v spoločnosti čelia rôznym predsudkom a vylúčeniu, často aj preto, že väčšinová spoločnosť nemá možnosť týchto ľudí spoznať. Tieto knižnice fungujú presne tak, ako bežné knižnice – čitatelia prídu a požičajú si Knihu na určitý limitovaný čas. Po prečítaní vrátia Knihu späť do knižnice, a keď chcú, môžu si požičať druhú Knihu. Ale je tu jeden rozdiel – Knihy v Živej knižnici sú ľudské bytosti a spoločne so samotnými čitateľmi vstupujú do kontaktu cez osobný dialóg. Sú reprezentantmi skupín, najčastejšie sa konfrontujúcich s určitými predsudkami a stereotypmi. (1)
Nás takáto knižnica prišla navštíviť do školy. Chápete to? Knižnica prišla za nami!
Dostali sme možnosť nahliadnuť do štyroch rôznych kníh, jednej tak odlišnej od druhej, že každá vo mne zanechala hlboký dojem. Vždy som si priala, aby mi kniha vedela odpovedať na moje otázky, no a dnes sa mi to po prvýkrát splnilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Knihovník (vľavo) a štyri rôznorodé knihy. Nie nadarmo sa hovorí, že si knihu vyberáme podľa peknej obálky :)

Nedalo mi, neodfotitť sa s knihami. Nemohla som si ich so sebou zobrať domov a tak som si ponechala aspoň takúto pamiatku.


Udalosti tohto týždňa mi znovu zafarbili svet novými odtieňmi. Aký je ten študentský život krásny! Budem si ho užívať, kým ho mám! J

Prajem príjemné prežitie víkendu, naberte sily do nového týždňa!

Silvia Divéky

Čítací status:

Práve čítam:

Peter Čaplický – Dobrý deň, Čína (Ni chao) – skvelý cestopis plný trefných postrehov a skvelých fotografií

Jean de La Fontaine – Bájky – sú krásne, vrelo odporúčam!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bruno Ferrero – Vôňa ruže – malé príbehy na potešenie duše J

+ odporúčam skvelý cestopisný dokument Trabantem napříč Afrikou! :)

Použité informácie:

(1)http://www.iuventa.sk/sk/Projekty/Ludske-prava/Ziva-kniznica.alej

Silvia Divékyová

Silvia Divékyová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Maličkosti vytvárajú v našom nahrubo namaľovanom svete mozaiku plnú farebných kúskov. Niekto si poskladá okno jednofarebne, iný zas zapojí fantáziu a na ulicu pozerá farebne. Či už máte radšej jedno alebo druhé, ja chcem svojim písaním dať nahliadnuť cez obe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMoje postrehyDenník

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu